niedziela, 28 września 2014

Weinfest czyli Święto Wina

Nieduża miejscowość Freinsheim w południowo - zachodnich Niemczech położona wśród rozległych pól, na których uprawiane są najlepsze odmiany winogron, słynie ze świąt wina, na które zjeżdzają się co roku setki ludzi z całych Niemiec, którzy chodząc wśród winnic pokonując przy tym sporo kilometrów, piją wino i zwiedzają z kieliszkami w dłoni okoliczne winnice. Dzisiaj dzień spędziłam właśnie tam, pogoda była piękna, dzieci biegały wśród winnic jedząc słodkie winogrona prosto z krzewów, ja piłam świeżo pędzone przepyszne wino i zajadaliśmy okoliczny przysmak czyli chleb ze smalcem i skwareczkami. Chodząc po wyznaczonym weinweg czyli szlakiem wina przeszliśmy około 8kilometrów, robiąc przy tym zdjęcia tabletem, przez co wzbudzałam niemałe zainteresowanie Niemców :-) ale co tam...w końcu kupię sobie mój wymarzony aparat :-)
Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi :-))

A oto zaledwie kilka z kilkuset zdjęć które dziś zrobiłam





























































Dzień uważam za udany :-) pierwszy raz byłam na święcie wina i z pewnością tam wrócę.



Pozdrawiam moich blogowych gości i życzę Wam wszystkim i każdemu z osobna zdrowia i realizacji marzeń :-))) buziaki gorące :-****